Someco

Uusi puu -hanke tavoitti päättäjät

 

Uusi puu on yli 20 suomalaisen organisaation yhteisö, jonka tavoitteena on lisätä ymmärrystä puupohjaisesta biotaloudesta. Vuoden 2018 aikana Uusi puu -kilpailun avulla etsittiin jo kolmatta kertaa globaaleihin haasteisiin vastaavia, puuta hyödyntäviä konkreettisia ratkaisuja. Hankkeen tavoitteena on tavoittaa kansanedustajia, kunta- ja maakuntapäättäjiä sekä yhteiskunnallisesti ja poliittisesti aktiivisia toimijoita.

Kohderyhmän tavoittaminen perinteisillä keinoilla voi olla haastavaa, joten lähdimme yhdessä rakentamaan sosiaalisessa mediassa toimivaa kampanjaa.

Rakensimme Uusi puu -kilpailun näkyvyyttä tukevan sosiaalisen median strategisen kampanjasuunnitelman ja toteutimme käytännössä sisällöt, julkaisun ja mainonnan. Facebook ja Twitter nähtiin kohderyhmän tavoittamisessa merkityksellisiksi kanaviksi ja niiden rooli kohdennetussa mainonnassa oli merkittävä. Tuotimme kampanjaa varten infograafeja sekä räätälöimme jo aiemmin toteutetuista videoista sosiaaliseen mediaan sopivat versiot. Lisäksi tuotimme kilpailun ehdokkaista alla olevan esittelyvideon.

Kampanjan toteutus

Kampanjointi jaettiin vuoden 2018 aikana kolmeen osaan.

Touko-kesäkuussa toteutettiin kilpailun lanseeraustilaisuus. Sen yhteydessä kampanjoitiin Uusi puu -kilpailun näkyvyyden rakentamiseksi sekä päättäjien houkuttelemiseksi tilaisuuteen.

Elo-syyskuussa kampanjointi jatkui. Tällä kertaa kohderyhmänä olivat erityisesti potentiaaliset innovoijat, jotka voisivat tuottaa ratkaisuja Uusi puu -kilpailuun.

Loka-marraskuussa toteutettiin kampanjan viimeinen vaihe, jossa ensin haettiin osallistujia palkitsemistilaisuuteen. Seuraavaksi tuotettiin esittelyt kilpailuun osallistuneista ja voittaneista töistä palkitsemistilaisuuden yhteydessä julkaistavaksi. Lisäksi tilaisuus taltioitiin kuvin ja tunnelmavideolle jälkimarkkinointia varten.

Kampanjan tulokset

Sosiaalisen mediassa, erityisesti Twitterissä, Uusi puu -hankkeen näkyvyys kasvoi merkittävästi vuoden 2018 aikana. Seuraajamäärä Twitterissä kasvoi vuoden alusta 58 prosenttia. Twitterissä Uusi puun julkaisema materiaali saavutti 727 000 näyttökertaa koko vuoden aikana. Facebookissa Uusi puu -hankkeen julkaisema materiaali saavutti 567 000 näyttökertaa koko vuoden aikana.

Toteutettu kampanjointi sai kiitosta asiakkaalta – se myös auttoi ymmärtämään sosiaalisen median voiman markkinoinnissa. Uusi puu -hankkeen tavoitteena on kasvattaa vaikuttavuutta myös tulevina vuosina ja yhteistyö jatkuu näissä merkeissä.

Esimerkkejä kampanjaan toteutetuista infograafeista: 

Strateginen konsultointi

Sisältöstrategia tukee tehokasta ja tavoitteenmukaista sisältömarkkinointia ja viestintää.

Lue lisää

Kehitys & toteutus

Olemme kehityskumppani, joka tukee sisällöntuotannossa, mainonnassa, analytiikassa ja kampanjoissa. Kauttamme myös Sprout Social.

Lue lisää

Koulutus

Koulutamme markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia, johtoa ja asiantuntijoita hyödyntämään sosiaalista mediaa osana työtään.

Lue lisää

Ota yhteyttä, niin suunnitellaan teille sopivin palvelukokonaisuus!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.