Someco
Someco uudisti strategiansa

Someco uudisti strategiansa

Sisällöt ja sosiaalinen media ovat yhä tiiviimmin integroituneet markkinointiviestinnän kokonaisuuteen. Osaamista on kasvatettu käytännöstä oppien ja nyt monessa organisaatiossa on herätty huomaamaan, että liiketoiminnan tavoitteet täytyy huomioida sisältötyössä.

”Somecossa sisältöstrategia ja sosiaalinen media elävät symbioosissa. Autamme asiakkaitamme suunnittelemaan verkko- ja sosiaalisen median näkyvyytensä siten, että se tukee liiketoiminnallisia tavoitteita ja sisällöt saavuttavat kohderyhmänsä”, sanoo toimitusjohtaja, perustaja Minna Valtari.

”Olemme nyt luoneet nahkamme uudelleen. Tähän saakka ydinosaamistamme ovat olleet sisällöt ja kouluttaminen, mutta niiden rinnalle olemme kasvattaneet vankkaa tukijalkaa sisältötyön strategisesta suunnittelusta. Loppuvuonna 2016 sisältöstrategiatyön tuoma liikevaihto kaksinkertaistui alkuvuoteen verrattuna.”

Yhtiön kasvu on jatkunut tasaisena. Someco Oy:n liikevaihto kasvoi 25 prosenttia vuonna 2016 nousten 1 230 000 euroon. Yhtiön myyntikate kasvoi suhteessa enemmän, 35 prosenttia, nousten 940 000 euroon. TeamSomecossa on jo 15 asiantuntijaa.

”Organisaatioita uudet viestintäkanavat haastavat toimimaan medioina omalle osaamiselleen”, Valtari sanoo ja väittää: ”Sisällöillä luotavaa verkkonäkyvyyttä ja sosiaalisen median läsnäoloa ei voi ulkoistaa kokonaan. Tarvitaan hyvää kumppanuutta ja aktiivisia asiakasorganisaatioita, jotka haluavat itse kehittyä ja oppia uutta.”