Someco

Someco kirkastaa Nenäpäivän sosiaalisen median viestintää

Yhdeksän järjestön työtä tukeva Nenäpäivä-säätiö halusi lähteä kehittämään sosiaalisen median markkinointiaan datapohjaisesti. Nenäpäivä valitsi kumppanikseen sosiaalisen median strategiatyöhön Someco Oy:n, jossa sosiaalinen media ja sisältöstrategia elävät symbioosissa.

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Tiina-Rakel Liekki Nenäpäivä-säätiöstä pitää tärkeänä tavoitteena Nenäpäivä-kampanjaviesteille näkyvyyden saamista sekä verkossa tapahtuvien lahjoitusten määrän lisäämistä.

Meille on tärkeää, että Nenäpäivä on koko kansan liike. Nenäpäivään osallistumisen tulee olla mahdollisimman hauskaa ja helppoa  jokaiselle. Siksi haluamme olla läsnä ja vuorovaikuttaa niillä alustoilla, missä ihmiset ovat.

Somecon ja Nenäpäivän toteuttaman sisältöstrategian tulokset alkavat jo näkyä niin Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa kuin LinkedInissäkin. Strategiatyössä muun muassa määriteltiin kullekin käytössä olevalle kanavalle ensisijaiset kohderyhmät ja tehtävät, sekä kaikkea tekemistä ohjaava sisältömissio, jotta kanavien käyttöä ohjaa selkeä tarkoitus. Elokuusta alkaen aletaan sosiaalisessa mediassa nähdä vielä enemmän strategiatyössä konseptoituja sisältöjä, joita työstetään parhaillaan.

Someco Oy:n toimitusjohtaja Minna Valtari kommentoi yhteistyötä ja kertoo Somecon lähtevän myös lahjoittajana mukaan syksyn Nenäpäivä-kampanjaan.

On hienoa tehdä yhteistyötä Nenäpäivän kanssa ja auttaa luomaan sisältöjä, joilla on yhteiskunnallista merkitystä. Someco lahjoittaa Nenäpäivä-keräykseen 150 € jokaisesta syksyn 2017 Digiviestijän koulutusohjelman osallistujasta.

Someco Oy tarjoaa sisältömarkkinoinnin strategista ymmärrystä ja sosiaalisen median osaamista. Someco tukee yrityksiä kehittämään sisältömarkkinoinnin prosessejaan, koska sosiaalisen median läsnäolon pitää olla lähtöisin organisaation liiketoiminnallisista tavoitteista ja missiosta.