Someco

Näin LinkedIn yrityskäyttö uudistuu

Näin LinkedIn yrityskäyttö uudistuu

Somekoulutus-LinkedInHyvin käyntiin lähteneen vuoden kunniaksi LinkedIn on julkistanut muutamia uudistuksia palvelun yritys- ja organisaatiokäyttäjille. LinkedInin yrityskäyttö uudistuu ja selkeytyy näiden lanseerausten myötä. Millaiset päivitykset ja uudet toiminnot aloittavat vuoden 2014?

LinkedIn on lanseerannut uudenlaiset yritysten tuotteille tai palveluille tarkoitetut näyteikkunasivut, mutta lisäksi myös kehittänyt muita tapoja, joiden avulla yritysten ja organisaatioiden LinkedIn-markkinointiviestinnästä tulee entistä tehokkaampaa.

Näyteikkunasivut antavat tilaa itsenäisille brändeille liiketoiminnan sisällä

Näyttävin LinkedIn-palvelun uudistus on ehdottomasti näyteikkunasivujen (showcase pages) lanseeraus. Näyteikkunasivut ovat yrityksen omien sivujen alle rakennettavia yksittäisille ja itsenäisille brändeille, tuotteille tai palveluille tarkoitettuja sivuja. Ne tarjoavat yrityksille mahdollisuuden kohdentaa markkinointiviestintäänsä paremmin juuri niille kohderyhmille, jotka ovat kiinnostuneita yrityksen eri tuotteista tai palveluista sen sijaan, että he haluaisivat saada yleisempää tietoa yrityksen koko toiminnasta ja tarjonnasta.

nayteikkunasivu Someco sosiaalisen median käytön kehittäminen

Näillä sivuilla on oma uutisvirtansa eli feedinsä, joten voit räätälöidä julkaistavan sisällön jokaisen näyteikkunasivun kohderyhmää silmällä pitäen. Yrityssivujen jatkeena näyteikkunasivut tarjoavat uuden tavan esitellä osaamisesi monipuolisuutta sekä tavoittaa ja innostaa sisällölläsi uusia käyttäjäryhmiä.

Tutustu Somecon uusiin näyteikkunasivuihin Somekoulutus ja Sosiaalisen median käytön kehittäminen.

LinkedIn yrityskäyttö – uudistukset

Näyteikkunasivujen lisäksi tammikuun loppupuolella lanseerattiin myös muita LinkedIn-sivujen yrityskäyttöön tarkoitettuja uudistuksia, jotka helpottavat yritysten ja organisaatioiden viestintää LinkedInissä.

1. Valitse julkaistava kuva

Jatkossa voit valita itse, minkä kuvan haluat näkyvän, kun jaat LinkedIn-sivulla linkin. Tämä onnistuu klikkaamalla automaattisesti linkin viereen nousseen kuvan oikeaa ylänurkkaa ja valitsemalla omalta tietokoneelta sopivan kuvatiedoston linkin kanssa julkaistavaksi.

LinkedIn yrityskäyttö julkaisun muokkaus

2. Kommentoi ja tykkää julkaisuista joko itse tai yrityksen nimissä

Edellisessä LinkedInin yrityssivujen uudistuksessa tuli yrityssivujen ylläpitäjille mahdottomaksi kommentoida tai tykätä LinkedIn-sivujen julkaisuista omina itseinään. Nyt LinkedIn on tarkistanut tämän toiminnon – kun julkaisua tykkää tai kommentoi yrityssivulla, menee reagointi yrityksen nimiin, ja kun taas julkaisuun reagoi joko kaikkien yrityssivujen julkaisujen listauksessa tai LinkedInin uutisvirrassa, tulee reagointi henkilön nimiin.

3. Kiinnostavien yrityssivujen sisällöt yhdellä silmäyksellä

Näet kaikkien seuraamiesi yritysten julkaisemat sisällöt kertasilmäyksellä Companies Home -valikosta. Samasta valikosta pääset myös kätevästi hallinnoimaan ylläpitämiäsi sivuja. Companies Home -välilehden löydät LinkedIn-sivun yläreunasta, Interest-valikon alta kohdasta Companies.

03.02.2014