Someco

LinkedInin Premium-profiilit uudistuivat

#SomenHermolla

LinkedInin Premium-profiilit uudistuivat

inLinkedIn on kevään aikana päivittänyt jo yrityssivujen toimintaa ja niiden yhteydessä toimivia näyteikkunasivuja, mutta nyt ovat vuorossa LinkedInin premium-profiilit! Tällä uudistuksella LinkedIn haluaa tukeaa henkilöbrändäystä ja auttaa asiantuntijoita ja osaajia näkymään entistä näyttävämmin palvelussaan.

Tässä alla heti esimerkkinä kuvakaappaus omasta LinkedInin Premium-profiilistani:

LinkedIn premium profile

Uusi ilme mutta myös lisätoimintoja

Uudistukseensa LinkedIn on hakenut selvästi oppia Facebookista ja myös Twitterin uudistuneesta visuaalisesta ilmeestä. Sivun ylälaitaan on ensinnäkin nostettu paikka näyttävälle kansikuvalle, jolla omaa profiilia on hyvä brändätä. Premium-käyttäjät saavat ensin nämä kansikuvat käyttöönsä, myöhemmin LinkedIn lupailee niiden tulevan käyttöön myös peruskäyttäjille. Jos haluat olla yksi heistä, käy kertomassa siitä LinkedInille. Lisäksi premium-tason profiilin yläreunan asettelu on uudistunut näyttävämmäksi ja esimerkiksi profiilikuvan paikka on aiempaa isompi.

Lisäksi LinkedIn neuvoo nyt Premium-käyttäjiä optimoimaan omaa profiiliaan, jotta he löytyisivät tehokkaasti juuri heille sopivilla hakusanoilla:

Premium-tilin käyttäjät näkevät henkilökohtaisissa profiileissaan tilastoja omien viestien kattavuudesta ja toisaalta myös täyden listauksen profiileissa käyneistä käyttäjistä.
LinkedIn profiili tilastot

LinkedIn lupaa nyt Premium-käyttäjien myös pääsevän hakutuloksissa esille kaksi kertaa isommalla tilalla kuin ei-premium käyttäjät pääsevät. Näin ollen Premium-tilin käyttöönotto on hyvin kannattavaa esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin parissa työskenteleville.

Lisää uudistuksesta LinkedInin itse kertomana voit lukea täällä.

10.06.2014