Someco
Instagramissa voi nyt mainostaa julkaisuja

Instagramissa voi nyt mainostaa julkaisuja

Instagram on uudistanut mainonnan mahdollisuuksiaan, kun se teki yritystilillä jo tehtyjen julkaisujen mainostamisesta mahdollista. Tähän mennessä Instagramissa on siis voinut mainostaa vain julkaisuista erillisinä mainoksina näkyviä mainoksia, jolloin reagoinnit, eli niin tykkäykset kuin kommentit ovat käytännössä jakaantuneet julkaisun ja mainoksen kesken ja sekoittaneet monia käyttäjiä. Jatkossa reagoinnit siis kerääntyvät yhteen ja samaan julkaisuun ja yksinkertaistavat tilien hallinnointia.

Instagram-mainonnan toteutus käytännössä

Instagram-mainontaa voi nykyisin toteuttaa useammalla tavalla. Yksinkertaisin ja uusin mahdollisuus on ottaa ensin yritystili Instagramissa käyttöön, luoda sovelluksessa oma mainostili yrityssivulleen, ja alkaa mainostaa. Mainostus on yhä mahdollista ja varsin suositeltavaa myös Facebookin Mainosten hallinnan ja Power Editorin kautta – näitä hyödyntäessään saa täyden valikoiman kohdennuksen ja mainoksen räätälöinnin mahdollisuuksia. Tässä vaiheessa Instagram-julkaisujen mainonta ei vielä ole saapunut kaikilla mainostileillä Facebookin Mainosten hallintaan (Ads Manager) tai Power Editoriin, eli mikäli haluat ensimmäisten joukossa päästä mainostamaan (boostaamaan) Instagram-tililläsi jo tehtyjä julkaisuja, sinun pitää luoda erillinen Instagramin mainostili omalla maksutavallaan ja laskutuksella, jotta pääset Instagram-julkaisujen mainonnan kanssa vauhtiin. Uskomme, että piakkoin myös Facebookin puolelta eli Mainosten hallinnasta ja Power Editorista pääsee mainostamaan Instagramissa jo tehtyjä julkaisuja.

Mitä hyötyä tästä on?

Tämä Instagram-mainonnan uudistus tekee mainostajille entistä helpommaksi Instagram-julkaisujen ja mainosten moderoinnin. Aiemmin Instagramissa mainostettaessa tilillä käytännössä siis syntyi aina kaksi rinnakkaista mainosta, kun itse julkaisua ei voinut mainostaa. Näin toimittaessa Instagram-tilin hallinnoinnissa on aina pientä säätöä, kun tykkäykset ja kommentit jakaantuvat kahden tai jopa useamman version kesken. Myös Instagram-käyttäjä saattoi hämääntyä, kun hän saattoi olla jo aiemmin nähnyt uutisvirrassaan erillisen maksetun mainoksen ja toisaalta orgaanisen julkaisun. Ulkoasultaan julkaisu ja mainoshan saattoivat olla täysin samanlaisia, jolloin heräsi kysymys: minähän olen jo tykännyt tai kommentoinut tästä julkaisusta. Facebook ja Instagram kehittävät aktiivisesti toimintaansa ja niin ollen uskomme, että myös tämä uudistus viedään pian läpi linjan, eli jatkossa julkaisujen mainostus Instagramissa tulee varmasti olemaan laajemminkin mahdollista. Tosin nähtäväksi jää, milloin.

 

06.06.2017